Taskig, lycklig och bortskämd

Idag när Anders kom hem från jobbet låg jag i sängen och lursov, när han står som lugnast i köket så passar jag på att smyga mig upp och hoppar fram bakom hörnet, då det inte är första gången detta händer och han enligt mitt tycke borde ha vant sig, skriker han rakt ut och jag har aldrig sett stackarn så rädd. Det dåliga samvetet sköljer över mig med en gång och jag vill bara gå fram och pussa och krama honom vilket han inte alls är sugen på, himla konstigt Emelie.  Ännu mer dåligt samvete får jag när jag vänder mig mot hallen och ser två kassar, en med blommor och en från Lanza. Jodå, där står jag, världens taskigaste flickvän med världens finaste pojkvän som varit och köpt schampoo och balsam till mitt risiga hår och världens trevligaste och omtänksammaste blomsterhandlare Carina från Jansons har varit och lämnat en helt underbar kasse med växter! Glädjen i mig bubblar och med ens glömmer jag mitt dåliga samvete, som gör att jag får dåligt samvete igen! Herregud, jag är taskig, bortskämd och lycklig! Detta gjorde min dag! Ni är underbara. Jag har nu lovat mig själv att aldrig någonsin skrämmas igen (försöka i alla fall)